topbella

Tuesday, December 14, 2010

Monolog Sepi Berduri

Ya Allah, hamba-Mu yang hina sedar hakikat ujian yang pasti KAU uji di segenap kanvas hidup hamba-hamba Mu, namun Ya Allah, apalah kudratku untuk terus menyusuri denai-denai liku hidup yang saban hari kian merapuhkan kekuatan hatiku... Astaghfirullah al azim.

A - Salam swt

H- wasalam

A- pekaba arini n apa program

H- alhamdulillah sihat, insyaAllah lepas zohor nanti nak gerak balik umah.

A- lama da on9?

H- adelah setengah jam.. n awk dmana?

A- baru je masuk pejabat.. awk, staff sy kembali kerahmatullah jam 8.30 pg td. Doa awk dharapkn

H- Salam takziah buat keluarga... bila dikebumikan

A- insyaAllah, kalau xlepas zohor mgkin lepas asar

H- ooo.. awk xpgi?

A- insyaAllah lagi sejam nak kluar, tgu diorang call selepas selesai buat tuntutan jenazah...

H- Awk ht2.. insyaAllah. Selitan doa akn sy kirimkan...

A- Awk, apa pandangan awk tentang cinta? tak retila nak serius2 ni.. cinta kerana simpati, apakah mungkin menjanjikan kebahagiaan?

H- tahla.. apapun, insyaAllah akan bahagia seandainya betul caranya mengemudi rumahtangga/hubungan. Cinta kerana suka atau kerana benar2 cinta jua xtelepas dr masalah hubungan n bahagia bpnjangan.. resam hidup.. yang penting ksepakatan antara kdua2 pihak.

A- hebat DOKTOR CINTA kita....

H- bukan doktor, insan kerdil je...

A- jika cinta yg dharap tak ksampaian, akankah menuju khancuran?

H- bukan khancuran, tapi itu ujian kecil mnguji kekuatan hati.. insyaAllah, dengan sabar, kekuatan doa, pasti hati yg dsakiti jumpa penawarnya mesti makan masa yg lama.

A- orgnya kecil, tp BERJIWA BESAR... hehehe

H- insyaAllah, sabarlah selagi boleh bersabar. Kalau sabar dhujung tanduk, pertahankan kesabaran tu supaya tak pecah kesabaran.

A- iye.. syukran. awk selalu mnafikan kbaikan awk.. xpe, sy doakan awk moga dmudahkan sgala urusan. insyaAllah. Awk, sy kluar dulu, mereka dah call. Mungkin proses pngeluaran jenazah dah selesai..

H- ok, xpe. sy faham. silakan.. sampaikan salam takziah sy buat ank2 n istri Allahyarham...Salam wtb

...............................................................

Ya Allah, ku sedari apa yang telah berlaku, dan cuba ku amati siratan hidup yang baru berlalu, telah ku temui jawapan apa yg bakal berlaku... lagi aku di duga dengan perasaan yg bgitu menyakit. Tapi, kelemahan ku, ku jentik dengan kesadaran hakikat bahawa aku ada Engkau tempat ku curahkan segala yang terbuku dlm hatiku.

Andai itu menjadi pilihan. aku redo dengan nikmat sementara yang KAU izinkan utk aku rasai, walau cuma seketika. Hidup penuh masalah, ku tahu ia fitrah dalam rencah hidup yang bernama lumrah...

Ya Allah, tingkatkan kesabaranku.. kerna aku tahu, ujian yang Kau duga tanpa henti2 adalah atas sebab kemampuanku untuk menempuhinya... Jadam ujian yang ku telan, memang pahit, tapi ku tahu segalanya ada HIKMAH tersembunyi...

Lagi aku bersendiri menyusuri denai-denai hidup di pertengahan hayat hidup. Muslimah, tabahlah, kuatkan hati, Allah tahu apa yang terbaik buatmu...

Kini, rajuk hati ku pujuk sendiri, membawa diri jauh dr manusia yg menipu. Tidak ku membenci, tapi seuntai terima kasih ku titipkan kerna buat aku bertambah kuat berdepan dengan HAKIKAT HIDUP.

Selamat Tinggal Memori
Reset
Empty

Monolog bisu terus meracau....
Astaghfirullah al azim..

No comments:

Post a Comment

Tentang penulis

My photo
Seindah Hiasan Adalah Wanita Solehah Kau di gelar sebagai penyeri dunia... hadir mu melengkap hubungan manusia... bukan saja dirindui yang biasa... malah adam turut sunyi tanpa hawa... akalmu senipis bilahan rambut... tebalkanlah ia dengan limpahan ilmu... jua hatimu bak kaca yang rapuh... kuatkanlah ia dengan iman yang teguh... Tercipta engkau dari rusuk lelaki... bukan dari kaki untuk di alasi... bukan dari kepala untuk di junjung... tapi dekat di bahu untuk dilindung... dekat jua di hati untuk di kasihi... engkaulah wanita hiasan duniawi....