topbella

Sunday, October 24, 2010

Amukan Hati... Maka Istighfarlah Hati

Bismillahirahmanirahim......
Puji-pujian buatMu Tuhan Lantaran telah menjadikan
aku seorang perempuan. Diciptakan dari tulang rusuk
kiri Adam dengan seindah kejadian. Akulah si tulang
bengkok Yang Kau gubah dengan kekuatan perasaan
mengatasi panjangnya akal fikiran Sebagai fitrah dan
anugerah hasil doa seorang lelaki namun biarlah
kejadianku memberi guna Bengkok yang ada manfaatnya...

Wahai dinding putih yg bersih
biarlah aku menulis dengan sepenuh perasaan tanpa ragu-ragu
biarlah aku menulis tanpa sedikit pun kekesalan dalam diri ini
biarlah aku menulis bersama duniaku yang dipenuhi dengan bermacam-macam imaginasi
biarlah aku menulis dengan airmata yang mengalir kerana sedih, gembira
kerana aku hanyalah manusia lemah yang selalu melakukan dosa
kerana aku jugalah manusia lemah yang selalu melupakan DIA

Duhai hati bersabarlah atas apa yang terjadi
Ku tahu hati....
kau telah terlalu sabar dengan keadaan yg menguji
Tanpa rasa amarah kau rela hati dilingkari dengan duri yg menusuk segenap ruang hatimu
Kau tahu, kau benarkan, kau nilai, kau lihat, kau pendam, kau rahsiakan
biar hatimu terlalu sakit.
Demi kasih sesama manusia, kau izinkan dr sekeping hingga berkeping hatimu di toreh oleh
manusia yang tak kenal akan luhurnya budimu.
SubhanaAllah.......

Hati, kenapa mulusnya hatimu
Kau pernah marah hati?
Kau pernah berkecil hati?
Kau pernah berjauh hati?
atau terasa hati?
Ku harap hati tak mati

Dunia.....
jika aku berdosa dan salah sebagai khalifah Allah
Cukuplah kau mneghukum aku seorang
Tapi dunia
usah kau permainkan dengan sandiwaramu
lakonan terbaik dunia mu
janji manis lahir dr bsikan syaitan yg mjentik hatimu
Usah kau perolokan untuk memenuhi serakahmu...

Ingat dunia
Allah telah memberi ruang dan peluang untukmu
muhasabah, mentarbiyah dan mewarnai duniamu dengan penuh Zat -NYA
Mana istiqomah-MU.... SubhanaAllah.....
Jangan meniti di bibirmu wahai dunia
Jangan kan panculkan dr suara mu Kalimah Allah
jika kau tak mbuktikannya, tiada usaha untuk kau mngubahnya
Maka beringatlah... Azabnya terlalu pedih untuk kau tanggung
Porak peranda dan kucar kacirlah dunia hatimu kelak... percayalah...

Ya Allah, sungguh hatiku benar2 terluka dengan sandiwara ini.
Ya Allah, bilamana manusia di uji, tidak sedarkah dia bahawa rahmat-MU terlalu dekat dengannya.
Tapi kenapa Ya Allah, semakin di uji, semakin manusia itu lupa akan kebesaran-MU
Taubatnya sekali, dosa di ulangi berkali-kali.....

Ya Rabb, aku terlalu takut.
Takut bila manusia sering menggunakan nama... Nama yang Agung " Allah swt"
untuk memancing umpan,menjerat mangsa meraih perhatian....
Itulah sebenar2nya manusia bertopengkan laknatullah.... astaghfirullah al azim

ukhti, ukhtifillah, muslimah, hafizah, alimah.....
usah biar diri dan hati dipersenda
berhati-hatilah dengan rijal,ikhwan, hafiz, alim
berhati-hati dengan "ukhwah fillah"
Usah rendahkan maruah dirimu yang sememangnya telah rendah dek amukan dunia yang" mengGila"

Ampunkan wahai YA RAHMAN YA RAHIM
ampunkan aku, dia atau mereka yang terlalu leka dengan duniawi
ampunkan sesiapa yang selalu lupakan-MU
ampunkan aku yang sentiasa tertipu dengan helah-helah mereka yang juga leka.

ampunkan dosa-dosa kedua ibubapaku
mereka terlalu baik untuk ku, mereka terlalu sempurna untukku
maafkan aku kerana tidak menghargai mereka

maafkan jika telah membuat mereka menitiskan air mata kerana kejahatan anaknya.
ampunkan dosa-dosa umat ISLAM , YA ALLAH
ampunkan mereka kerana mereka tidak sedar yang mereka masih ada ALLAH dan TUHAN
yang selalu membuka pintu taubat untuk mereka
ampunkan mereka YA ALLAH
ampunkan aku kerana telah mencintai seseorang lebih dari KAU
ampunkan segala dosa-dosaku YA ALLAH

No comments:

Post a Comment

Tentang penulis

My photo
Seindah Hiasan Adalah Wanita Solehah Kau di gelar sebagai penyeri dunia... hadir mu melengkap hubungan manusia... bukan saja dirindui yang biasa... malah adam turut sunyi tanpa hawa... akalmu senipis bilahan rambut... tebalkanlah ia dengan limpahan ilmu... jua hatimu bak kaca yang rapuh... kuatkanlah ia dengan iman yang teguh... Tercipta engkau dari rusuk lelaki... bukan dari kaki untuk di alasi... bukan dari kepala untuk di junjung... tapi dekat di bahu untuk dilindung... dekat jua di hati untuk di kasihi... engkaulah wanita hiasan duniawi....